2 Belminuten Stilte
2 Belminuten Stilte is een actie om de mobiele telefoon op 4 mei om 20:00uur tijdens Dodenherdening helemaal uit te zetten. Twee initiatiefnemers (Less agency) kwamen op dit idee omdat ze merkten dat veel mensen met hun gedachten niet helemaal bij het herdenken zijn. Dit komt mede door de verleidingen van de smartphone. Telecomproviders T-Mobile, KPN en Vodafone hebben, naast het 4 en 5 mei-comité, dit idee omarmt.
Ik was vanuit T-Mobile de aanjager met als doel zoveel mogelijk klanten te laten meedoen met deze actie. De actie-uitingen zijn zichtbaar geweest op de My T-Mobile-app, op social en op intranet. Ook deed ik de PR vanuit T-Mobile, bv richting de NOS.
Uiteindelijk hebben zo'n 75.000 T-Mobile-klanten gehoor gegeven aan de oproep. Belangrijker nog was de gigantische media-aandacht: van Koffietijd tot RTL Nieuws, van NOS tot Volkskrant en Metro, en van Lucky TV tot RTL Late Night. Dit geeft aan dat mensen de actie sympathiek vonden.