Maatschappelijk verantwoord ondernemen

In 100 dagen
van ambitie
naar resultaat

 

als je kan kiezen uit 5 verschillende chocoladerepen. welke kies je?

Grote kans dat het die ene is met die verschillende stukjes! Veel CEO’s kijken dan ook jaloers naar bedrijven die succesvol maatschappelijk verantwoord ondernemen. Omdat het verhaal aanstekelijk en inspirerend is en het daardoor klanten (en werknemers!) aantrekt. En onderschat ook niet dat de overheid steeds meer eisen stelt aan hoe maatschappelijk verantwoord jij moet ondernemen.

Nee, maatschappelijk verantwoord ondernemen is geen hype meer.

We moeten ermee aan de slag! Maar hoe?
Via een gestructureerde aanpak met energie, creativiteit en focus!

AFAS CEO Bas van der Veldt overhandigt een cheque aan directeur-bestuurder Merel Heimens Visser van de Hersenstichting

AFAS CEO Bas van der Veldt overhandigt een cheque aan directeur-bestuurder Merel Heimens Visser van de Hersenstichting waarin AFAS bijdraagt aan het project De Class waarin jongeren met NAH worden gecoacht naar werk.


Samen met T-Mobile en de twee andere grote telecomproviders lanceerde ik de campagne 2 Belminuten Stilte, waarin mensen worden opgeroepen om tijdens Dodenherdenking hun telefoon uit te zetten.

In 100 dagen naar succes met het Sociale Impact programma

In het Sociale Impact Programma komt alles samen waar ik je goed bij kan helpen: we activeren alle relevante stakeholders, we versnellen de besluitvorming en we creëren daadwerkelijk oplossingen. Met dit unieke programma:

  • Vergroot je de impact van je bedrijf – trek klanten aan met een inspirerend verhaal.

  • Maak je je bedrijf aantrekkelijker voor nieuwe werknemers – 30% van de werkzoekenden bepaalt mede door het MVO-beleid waar ze willen werken.

  • Voldoe je aan de nieuwste wet- en regelgeving – Word of blijf compliant!

  • Word je de leider die het verschil maakt – Voor mensen die nu niet volledig meedoen aan de maatschappij én voor toekomstige generatie



inhoud van het sociale impact programma

Je bouwt samen met je medewerkers 100 dagen aan sociale impact via een systematische werkwijze. Met dit programma krijg je de volgende onderdelen.

1. Kick off (60 min, individueel)
In dit gesprek krijgen we direct duidelijk wat je ambities zijn, welke obstakels je ervaart en wat de gevolgen hiervan zijn. Dit vormt het vertrekpunt van de activatiesessie.

2. Sociale Impact Workshop (180 min, in een groep)
We brengen samen met alle stakeholders binnen je organisatie via de 3 stappen van de Sociale Impact-methode focus aan op de oplossing en wat er nodig is om dit te realiseren.

3. Twopager
Alle resultaten uit de activatiesessie worden gebundeld in een kort plan dat ter besluitvorming aan het MT wordt voorgelegd, inclusief het benodigde team, budget en mogelijke issues.

4. Vliegende start sessie (online)
Deze gezamenlijke sessie zorgt voor de energie om een vliegende start te maken met de uitvoering.

5. 10x Sociale impact-sessie (online)
Tijdens de sessies neemt Matthijs jou en je collega’s in 100 dagen via energieke en creatieve sessies bij de hand. We leggen onverwachte verbindingen, maken nieuwe combinaties van oplossingen en brengen positieve beweging binnen je organisatie.

6. Vieren van het behaalde resultaat
Na 100 dagen vieren we, samen met onze stakeholders, wat we hebben gerealiseerd en welke impact dat heeft gebracht.

Bonus
Ik ben dagelijks per app, telefoon en mail bereikbaar voor vragen en versnelling

Pink Roccade Ziekenhuizen gebruikte de app Ommetje om hun medewerkers tijdens corona gezond en vitaal te houden. Ze wonnen vervolgens de Wandel Tijdens Je Werkdag Challenge.

Tijdens de Week van de Alfabetisering lazen 100en kinderdagverblijven voor uit een speciale uitgave van een boek van Woezel & Pip, waarmee het belang van veel lezen en voorlezen van jongs af aan werd benadrukt.